Friday 15 February 2013

menangis sangat annoying ke?

Bismillah..

Ahlan wa sahlan semua. :).Alhamdulilah..segala pujian bagi Allah kerana masih memberi peluang kepada hamba yang hina ini bertatih di bumi yang fana. Tidah tergambar kehidupan di dunia ini tanpa-MU..SubhanaAllah.. :)may Allah bless evertyhing for us..Aamin.  
Act., da lame tak bersua muka dengan blog niy.. maybe malas nak menaip o maybe juga tengah bz, hehee.. aryni pun kembali menaip kerana ad sedikit masa tuk menaip.. klau x, memang mata niy kat tv je lah jwbnyer.. hehe. Erm back balik kat tajuk kat atas niy..
Menangis itu sangat annoying ke?Erm,, maybe bagi sesetengah orang mungkin YA, but not me.Bagi saya, menangis itu sifat seseorang dalam meluahkan isi hati dan rasa yang terpendam dalam kalbu gitu, hehehe.., 
 dan Tak semestinya menangis ini juz tuk manusia je.. tapi, yang paling penting dan terutama adalah untuk-NYA.. sebab, menangis juga salah satu sifat dan nikmat yang Allah beri kepada manusia..dan kita sebagai manusia..harus menghargai nikmat yang diberi-Nya, ;)

 Dan ini lah diri saya : >>


**Bila kita sedih, kita akan menangis untuk lebih tenang..
Bila kita marah, kita akan menangis untuk redakan rasa itu..
Bila kita terasa hati, kita menangis supaya kita tak buat dosa dengan mengumpat..
Bila kita rasa benci, kita menangis supaya kita benci dengan perbuatan kita sendiri..
Bila kita buat dosa. kita menangis kerana kita buat Allah murka..



* Pesanan Rasulullah s.a.w dalam menyampaikan kalam yang Esa:"Aku haramkan neraka kepada mata yang selalu menangis kerana takut kepada Allah"(Riwayat Ahmad dan Nasai).

copyright by everything begins with tarbiyah_halwanaurah. Powered by Blogger.

Qoute of the day~

Recitation Quran

Popular Posts





Dakwah tanpa henti, inshaAllah

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP